سینما حقیقت - آخرين عناوين کارگاهها :: نسخه کامل http://www.irandocfest.ir/fa/4thFestival/toolbar_menu/workshop Sat, 19 Sep 2020 10:57:30 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سینما حقیقت http://www.irandocfest.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سینما حقیقت آزاد است. Sat, 19 Sep 2020 10:57:30 GMT کارگاهها 60 همزمان با چهارمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» کارگاه «بررسی سینمای دیجیتال؛ شکل‏گیری، روند و فرصت ها» در سينما فلسطين تهران برگزار می‏شود. http://www.irandocfest.ir/fa/news/6203/همزمان-چهارمین-جشنواره-بین-المللی-سینما-حقیقت-کارگاه-بررسی-سینمای-دیجیتال-شکل-گیری-روند-فرصت-سينما-فلسطين-تهران-برگزار-می-شود دکتر حمید دهقانپور، عضو هیئت علمی دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و دبیر علمی این کارگاه آموزشی به پايگاه خبري سينماتجربي گفت: کارگاه «بررسی سینمای دیجیتال؛ شکل‏گیری، روند و فرصت ها» از تاریخ  18 تا 21 آبان ماه در يكي از سالن هاي كوچك «سینما فلسطین» و با حضور جمعي از صاحب نظران و کارشناسان مراکز دانشگاهی و هنری، در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. وي پيرامون اهداف برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی علاقه مندان سینما نسبت به فناوری و تکنیک های نوین عرصه سینما برپا می گردد. دهقانپور درباره ي رئوس مطالب کارگاه نيز تصريح كرد: در جلسه نخست، به تبیین اهداف کارگاه و تعاریف مربوط به سینمای دیجیتال پرداخته و در جلسه دوم که عصر همان روز برگزار می شود نيز به تبیین روند تولید در سینمای دیجیتال و تهدیدها و فرصت های پیرامون آن موضوع خواهيم پرداخت. وی درباره سایر نشست های این کارگاه گفت: در جلسه سوم این کارگاه خصوصیات تولید دیجیتال و ابعاد مختلف آن از نگاه یک تهیه کننده بیان می شود که موضوع اصلی این نشست «فیلمسازی دیجیتال از فیلمنامه تا پخش» نامگذاری شده است. استاد دانشگاه هنر خاطر نشان ساخت: در نشست های روزهای بعد، فیلمبرداری و تصویربرداری و روش‏های اجرایی آن و شیوه های صدابرداری و صداگذاری در سینمای دیجیتال، چگونگی همکاری و بهره گرفتن یک فیلمساز از لابراتوآرهای دیجیتال و مباحث دیگری در زمینه سینمای دیجیتال شرح داده می شود. حمید دهقان پور در ادامه اظهار داشت: مقایسه تطبیقی زیبایی شناسی در سینمای دیجیتال و آنالوگ نيز از دیگر موضوعات کارگاه بررسی سینمای دیجیتال است. عضو هیات علمی دانشكده سينما-تئاتر تصريح كرد: برگزاری این گونه نشست های علمی و تخصصی، زمینه آشنایی دانش آموختگان، دانشجویان و فیلمسازان کشور را با تکنیک های نوین سینمای جهان فراهم خواهد آورد. وی در پایان، ضمن ابراز امیدواری از استمرار برگزاری چنین کارگاه هایی گفت: امیدوارم تا با استمرار این کارگاه، موضوعات متنوع تر دیگری نیز به علاقه مندان سينما ارائه شود.   ]]> کارگاهها Mon, 19 Aug 2019 06:16:08 GMT http://www.irandocfest.ir/fa/news/6203/همزمان-چهارمین-جشنواره-بین-المللی-سینما-حقیقت-کارگاه-بررسی-سینمای-دیجیتال-شکل-گیری-روند-فرصت-سينما-فلسطين-تهران-برگزار-می-شود تحقيقات، اساس مستند‌سازي است http://www.irandocfest.ir/fa/news/6201/تحقيقات-اساس-مستند-سازي آنا آگيون پژوهشگر و فيلم‌ساز فرانسوي با مستند «همسايه من، قاتل من» در بخش بين‌الملل جشنواره سينماحقيقت حضور يافته است. آگيون در اين نشست كه در ميان استقبال پرشور فيلم‌سازان مستند و ديگر علاقه‌مندان برگزار شد، در سخناني گفت: ما براي كارهاي مختلفي كه در زندگي انجام مي‌دهيم، انگيزه‌هاي گوناگوني داريم. براي ما فيلم‌سازان ساخت فيلم، نوعي اثر درماني دارد و نيازهاي روحي ما را تأمين مي‌كند و براي ما مهم است كه همين اثر درماني بر روي مخاطبان و تماشاگران مؤثر باشد. ساخت فیلم مستند كار سختي است وي در ادامه اين نشست افزود: ساخت فيلم، به‌ويژه فيلم مستند كار بسيار سختي است. فيلم‌ساز مستند اگر بخواهد در كارش موفق باشد و اثري را شكل دهد كه حقيقت مورد نظر وی را به تماشاگر نيز منتقل كند، بايد به كار خود اعتماد داشته باشد. بدون اعتقاد و عشق به كار خود، نمي‌توانيم فيلم‌ساز خوبي باشيم. كمبود پژوهش به فيلم ضربه مي‌زند آگيون در خصوص اهميت نقش پژوهش و تحقيقات در آثار مستند نيز گفت: اساس كارهاي مستند بايد بر مبناي تحقيقات و پژوهش باشد. من براي بعضي از كارهايم بيش از يك سال وقت صرف تحقيقات كرده‌ام. با اين وجود در آخر كار به اين نتيجه رسيده‌ام كه مي‌توانستم زمان بيشتري را به اين كار اختصاص دهم. من با اينكه 10 فيلم مستند ساخته‌ام، گاهي احساس مي‌كنم ضربه‌اي كه در بعضي از كارهايم خورده‌ام، به علت كمبود تحقيقات بوده است. هنوز حسرت آن را مي‌خورم كه اي كاش در برخی فيلم هایم و قبل از كليد زدن آن، پژوهش بيشتري را در خصوص موضوع انجام داده بودم. وي افزود: ما بايد تكليف خود را روشن كنيم. آيا مي‌خواهيم كار خوبي انجام دهيم يا نه؟! اگر جواب مثبت است، پس بايد تحقيقات را جدي و جدي بگيريم و براي آن وقت بگذاريم. هميشه كار خود را پس از يك تحقيقات كامل انجام دهيد. مراحل تحقيق و پژوهش هم براي شما فيلم‌سازان جوان ايراني و هم براي فيلم‌سازان خارجي راه‌هاي مشخصي دارد. فقط بايد آن را جدي گرفت و به آنها بها داد.  آگيون سپس به ذكر مثالي پرداخت و گفت: خود من وقتي كه مي‌خواستم براي ساخت يك فيلم به قطب شمال بروم، يك سال تحقيق كردم و با افراد مختلفي در كشورهاي گوناگون كه قبلاٌ به قطب سفر كرده بودند و تجربه آزمايش‌هاي علمي را در آنجا داشتند گفت‌و‌گو  كردم، مي‌خواستم به درك بهتري از شرايط قطب شمال و نحوۀ آزمايش‌هاي علمي در آن منطقه كه به موضوع فيلمم مربوط مي‌شد، برسم.   ايجاد حس اميد در مردم از وظایف مستندساز است آنا آگيون در اين نشست صميمي خاطرنشان كرد: كارهاي من در لبنان، لهستان، آفريقاي جنوبي، هائيتي و در مناطق مختلف بحران‌زده به نمايش درآمده و در آنها نشان داده‌ام كه چگونه مي‌توان بر بحران‌ها غلبه كرد. وي افزود: افتخار مي‌كنم كه هر وقت مردم مناطق بحران‌زده و محروم، فيلم‌هاي من را مي‌بينند، حس اميد و توانايي غلبه بر بحران‌ها در آنها ايجاد مي‌شود.   ]]> کارگاهها Sun, 18 Aug 2019 11:49:32 GMT http://www.irandocfest.ir/fa/news/6201/تحقيقات-اساس-مستند-سازي رئوس برنامه ها و موضوعات كارگاه آموزشي جشنواره بين المللي «سينماحقيقت» اعلام شد http://www.irandocfest.ir/fa/news/6200/رئوس-برنامه-موضوعات-كارگاه-آموزشي-جشنواره-بين-المللي-سينماحقيقت-اعلام دکتر حمید دهقانپور، عضو هیئت علمی دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و دبیر علمی این کارگاه آموزشی به پايگاه خبري سينماتجربي گفت: کارگاه «بررسی سینمای دیجیتال؛ شکل‏گیری، روند و فرصت ها» از تاریخ  18 تا 21 آبان ماه در يكي از سالن هاي كوچك «سینما فلسطین» و با حضور جمعي از صاحب نظران و کارشناسان مراکز دانشگاهی و هنری، در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. وي پيرامون اهداف برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی علاقه مندان سینما نسبت به فناوری و تکنیک های نوین عرصه سینما برپا می گردد. دهقانپور درباره ي رئوس مطالب کارگاه نيز تصريح كرد: در جلسه نخست، به تبیین اهداف کارگاه و تعاریف مربوط به سینمای دیجیتال پرداخته و در جلسه دوم که عصر همان روز برگزار می شود نيز به تبیین روند تولید در سینمای دیجیتال و تهدیدها و فرصت های پیرامون آن موضوع خواهيم پرداخت. وی درباره سایر نشست های این کارگاه گفت: در جلسه سوم این کارگاه خصوصیات تولید دیجیتال و ابعاد مختلف آن از نگاه یک تهیه کننده بیان می شود که موضوع اصلی این نشست «فیلمسازی دیجیتال از فیلمنامه تا پخش» نامگذاری شده است. استاد دانشگاه هنر خاطر نشان ساخت: در نشست های روزهای بعد، فیلمبرداری و تصویربرداری و روش‏های اجرایی آن و شیوه های صدابرداری و صداگذاری در سینمای دیجیتال، چگونگی همکاری و بهره گرفتن یک فیلمساز از لابراتوآرهای دیجیتال و مباحث دیگری در زمینه سینمای دیجیتال شرح داده می شود. حمید دهقان پور در ادامه اظهار داشت: مقایسه تطبیقی زیبایی شناسی در سینمای دیجیتال و آنالوگ نيز از دیگر موضوعات کارگاه بررسی سینمای دیجیتال است. عضو هیات علمی دانشكده سينما-تئاتر تصريح كرد: برگزاری این گونه نشست های علمی و تخصصی، زمینه آشنایی دانش آموختگان، دانشجویان و فیلمسازان کشور را با تکنیک های نوین سینمای جهان فراهم خواهد آورد. وی در پایان، ضمن ابراز امیدواری از استمرار برگزاری چنین کارگاه هایی گفت: امیدوارم تا با استمرار این کارگاه، موضوعات متنوع تر دیگری نیز به علاقه مندان سينما ارائه شود.   ]]> کارگاهها Sun, 18 Aug 2019 11:46:33 GMT http://www.irandocfest.ir/fa/news/6200/رئوس-برنامه-موضوعات-كارگاه-آموزشي-جشنواره-بين-المللي-سينماحقيقت-اعلام