۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷

مدیرکل روابط عمومی «ایمیدرو»: همکاری با سینماحقیقت تجربه‌ای نادر بود

مدیر کل روابط عمومی «ایمیدرو» گفت: همکاری ما با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش فیلم‌های مستند معدن و صنایع معدنی ایران دوازدهمین دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت، تجربه‌ای نادر بود.
مدیرکل روابط عمومی «ایمیدرو»: همکاری با سینماحقیقت تجربه‌ای نادر بود
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، حسین منصوری در گفتگویی اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه معدن بخش مهمی از صنعت و اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است که متاسفانه مردم، مسئولین و حتی خود کارگران معدنی از پتانسیل‌های آن آگاه نبودند. از سویی هنرمندان و اهالی فرهنگ هم رغبتی برای پرداختن به موضوع صنایع معدنی در قالب اثری هنری از خود نشان نمی‌دادند.
مدیرکل روابط عمومی ایمیدرو خاطرنشان کرد: از زمان حضور آقای کرباسیان در «ایمیدرو» که به پتانسیل‌های هنر آگاهی دارند، ما برنامه‎ریزی‌هایی انجام دادیم تا بتوانیم جامعه هنری را به بخش معدن وصل کنیم و البته اعتقاد داشتیم که این اتفاق بسیار دیر انجام گرفته است.
منصوری به جشنواره عکس معدن و دیگر برنامه‌های هنری در این حوزه اشاره کرد و گفت: ما در طول سال‌های متمادی همواره برنامه‌ای مبنی بر اکران فیلم مستند در حوزه معدن و یا برگزاری جشنواره‌ای با این ماهیت داشتیم، اما بعد از جلساتی که با دوستانمان در سینماحقیقت برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در جشنواره‌ای که ویژگی بین‌المللی دارد، بخشی را به معدن و صنایع معدنی ایران اختصاص دهیم.
وی عدم حضور بسیاری از مدیران دولتی حوزه‌ی معدن در روزهای جشنواره را یک نقطه ضعف دانست و توضیح داد: البته دستاوردهای مثبت این جشنواره برای حوزه معدن بیشتر بود. ما توانستیم به این واسطه آرشیو بسیار خوبی از فیلم‌های مرتبط با معدن و صنایع معدنی را جمع‌آوری کنیم. از سویی طبق توافقی که انجام شد ما بازدید سالانه‌ی مستندسازان از معادن کشور را هم در دستور کار خود قرار دادیم.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت: نکته بعدی برنامه‌هایی است که ما برای اکران این فیلم‌ها در نظر داریم. ما در روزهای جشنواره به این نتیجه رسیدیم که اکران فیلم‌ها در سالن‌های چارسو و در مدت زمان مشخص کافی نیست. به همین منظور برای معرفی پتانسیل‌های این بخش تصمیم گرفتیم مذاکراتی را با برخی شبکه‌های تلویزیونی انجام دهیم تا این فیلم‌ها در طول سال در این شبکه‌ها پخش شوند.
منصوری افزود: برنامه دیگری که ما در نظر داریم آن است که بتوانیم فیلم‌های این بخش را با حضور کارگردان‌های هر فیلم در سالن‌های مخصوصی برای صاحبان، مدیران و کارکنان معادن اکران کنیم تا خود این افراد هم بتوانند از نمایش این فیلم‌ها بهره ببرند.
وی در پایان تاکید کرد: ما امیدواریم ضمن آشنا کردن فیلمسازان با پتانسیل‌های این بخش، تغییر ذهنیت آن‌ها به ساخت فیلم‌های ماندگار و حمایت مالی از مستندسازان، گامی در جهت تولید فیلم برداریم؛ فیلم‌هایی که اتفاقاً بر خلاف فیلم‌های تبلیغاتی در این حوزه که با هدف‌های کوتاه مدت تولید می‌شوند، هزینه‌های کمتری هم دارند. البته ما با حمایت فیلم‌سازان قصد داریم آن‌ها را به ساخت فیلم‌های جدیدتر در این حوزه ترغیب کنیم، چرا که بیشتر فیلم‌های موجود آثاری هستند که در سال‌های گذشته ساخته شده و بیشتر فیلم‌هایی آرشیوی هستند.
 
کد مطلب: 4142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *