۰
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷
مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون:

ایده که شکل گرفت به فکر تهیه کننده باشید

مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون معتقد است: پخش فیلم در اروپا غیرممکن نیست اما شما باید از زمانی که ایده در ذهن تان شکل می گیرد به فکر پیدا کردن تهیه کننده و در قدم بعد بازار باشید.
ایده که شکل گرفت به فکر تهیه کننده باشید
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، النا سوبیرا روکا، مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون طی نشستی با عنوان «پخش فیلم مستند در اروپا» گفت: در حالیکه بسیاری پخش فیلم در اروپا را غیرممکن می دانند، من فکر می کنم این کار شدنی است و من امروز برای این در جشنواره شما هستم تا به اکران فیلم شما در اروپا کمک کنم.
النا سوبیرا روکا 23 درصد تولیدات سینمایی جهان را مربوط به فیلم های مستند دانست و گفت: اولین قدم برای ورود به بازار جهانی فیلم، وقتی نیست که فیلم ساخته شده است، بلکه زمانی است که ایده فیلم در شما شکل گرفته و این موضوع کار را برای شما راحت تر می کند چون از اولین قدم ها می توانید تولید کننده پیدا کنید و قدم بعدی پیدا کردن بازار بین المللی است.
مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون ضمن ارایه لیستی از بازارهای بین المللی اظهار کرد: بازارهای فیلم مستند در اروپا بسیار زیاد هستند و به فیلمسازانی که فکر شده، ایده و طرح شان را جلو برده اند فرصتی برای دیده شدن را می دهد.
النا سوبیرا گفت: بزرگترین بازار فیلم مستند در جهان «ایدفا» بوده است که سالانه 500 فیلم در این بازار عرضه می شود و رقابت را سخت می کند اما من به شما توصیه می کنم اول بازار مناسب فیلم خود را پیدا کنید و بعد برای فرستادن فیلم و ایده اقدام کنید.
وی تحقیق کردن درباره بازارهای فیلم را یک اصل مهم دانست چرا که هر بازاری ذایقه خودش را دارد و فیلم های خاصی را انتخاب می کند.
مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون گفت: تهیه کنندگی مشترک، شانس حضور فیلم در بازارهای بیشتر و کشورهای مختلفی را به وجود می آورد تا جایی که شانس دیده شدن فیلم شما دو برابر می شود اما تهیه کننده مشترک را در کجا می توان پیدا کرد؟ جواب این است که در بازارها و شما باید فعال باشید.
النا سوبیرا روکا اضافه کرد: هر چقدر جشنواره ها بزرگتر شوند، رقابت برای دیدن فیلم شما سخت تر می شود پس اگر می خواهید شانس بیشتری داشته باشید به دنبال فستیوال های کوچکتر که شانس بیشتری به شما می دهند؛ بروید.
وی تاکید کرد: پروژه هایی که به اتمام نرسیده اند شانس بیشتری برای پیداکردن تهیه کننده دارند و ماموران خرید فیلم مستند از آنها بیشتر استقبال می کنند.
مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون گفت: در جنوب اروپا، فروش مستند سخت تر است چراکه در سالهای اخیر سیستم های جایگزین پخش در این مناطق جا گرفته است.
النا سوبیرا روکا ادامه داد: حدود 12 سال پیش متوجه شدیم که هیچ فیلم مستندی به شکل تجاری در اسپانیا توزیع نشده است و برای همین شبکه ای را برای خرید مستند تدارک دیدیم.
وی هدف این مجموعه را افزایش مخاطب دانست و گفت: ما سالانه 11 فیلم مستند اسپانیایی و خارجی را خریداری می کنم و حق  رایت آنها را برای نمایش در اسپانیا و شیلی و کلمبیا می گیریم و برای فیلم هایی که پتانسیل بیشتری دارند، حق رایت دی وی دی و تلویزیونی آنها را هم می گیریم.
مدیر فرهنگی و برنامه ریز جشنواره مستند بارسلون عنوان کرد: مستندهای خریداری شده طی یک ماه، در 95 سالن سینما ، نمایش داده می شوند که نشان از گسترش سینمای مستند در اسپانیا دارد.
سوبیرا روکا تاکید کرد: شناخت ذایقه جشنواره ها قدم بزرگی در موفقیت فیلم شما است و نشناختن جشنواره ها شانس نمایش فیلم را از شما می گیرد. برای جشنواره ما فیلم های شرقی اهمیت زیادی دارند و دوست داریم مستندهای ایرانی هم در جشنواره ما شرکت داشته باشند.
کد مطلب: 3925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *