۰
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۹
اشپیتزر در نخستین کارگاه «نقش صدا در فیلم مستند» مطرح کرد:

طراحی صدا بیشتر بحثی فلسفی است تا تکنیکی

نخستین روز از کارگاه اریک اشپیتزر مارلین همراه با نمایش فیلمی از ورنر هرتزوک برگزار شد.
طراحی صدا بیشتر بحثی فلسفی است تا تکنیکی
به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، اریک اشپیتزر مارلین در نخستین کارگاه «نقش صدا در فیلم مستند؛ضبط صدای سر صحنه، رویکردهای تکنیکی، بایدها و نبایدها»، فیلم «الماس سفید» اثر ورنر هرتزوک را برای هنرجویان اکران کرد. فیلمی که خود او در آن با این فیلمساز مشهور همکاری کرده بود.
این تکنسین صدا گفت: تمام اجزای صدای این فیلم را خودم طراحی کردم به همین دلیل تصمیم گرفتم این فیلم را برای شما نمایش دهم تا با تماشای آن بهتر درباره وضعیت هایی که در آن قرار داشتم، صحبت کنیم. در طول این دو روزی که این کارگاه برگزار می شود، سعی می کنم مبتنی بر این تجربه ها، مفاهیمی را به شما ارائه دهم.
اشپیتزر گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که بحث طراحی صدا بیشتر بحثی فلسفی است تا تکنیکی و صحبت کردن از تکنیک و پرداختن به آن ساده ترین بخش کار یک صدابردار یا طراح صدا است.
وی ادامه داد: آن چه در طراحی صدا برای من اهمیت دارد، جنبه روانشناختی ، فیزیکی و فلسفی این مقوله است که می توان به تفصیل درباره هرکدام از این مقوله ها سخنرانی کرد.
این موسیقیدان گفت: من همواره از خودم یک سوال ابتدایی می پرسم این که وقتی برای ساخت یک مستند آماده می شویم به چه مسائلی باید بیاندیشیم. اولین سوالی که برای من به وجود می آید این است که کجا قرار است کار کنم؟ این مسئله جنبه سیاسی ندارد بلکه بیشتر به جنبه های توپوگرافیک و جغرافیایی می پردازد.
اشپیتزر توضیح داد: یک صدابردار باید بداند که کدام المان ها و نیروهای طبیعی را باید تحمل کند و در برابرشان بیاستد.وقتی ما می دانیم که قرار است به استوا برویم این جغرافیا است که تعیین می کند ما باید چه ابزاری را با خود ببریم.
اشپیتزر در ادامه این نشست به شکلی تفصیلی درباره چگونگی استفاده از لوازم و تجهیزات صدابرداری در شرایط و موقعیت های مختلف فیلم مستند و نوع این وسایل صحبت کرد و رویکردهای شخصی خود را درباره استفاده از این تجهیزات توضیح داد.
 
 
کد مطلب: 3884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *