به گزارش ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»، الهه طاهایی درباره کیفیت عرضه آثار مستند ایرانی گفت: مسئله عرضه بین المللی فیلمهای مستند همیشه دغدغه فعالان این عرصه بوده و ما در حوزه هنری بیشترین تلاش را انجام دادهایم تا فیلم های مستند خوب ایرانی که تصویر صحیحی از کشورمان را نشان میدهند، به جهان معرفی کنیم. زمان تولید و یا حتی پیش تولید، فیلمسازان و تهیه کنندگان، میبایست المان های بینالمللی شدن فیلم را در نظر داشته باشند تا زمانی که نوبت به پخش آثار در عرصه بینالملل میرسد، طی مسیر پخش فیلم ها تسهیل پیدا کند و پخش کننده با در دست داشتن فیلمی با محتوا و ساختاری مناسب به معرفی آثار بپردازد.
این کارشناس حوزه پخش بینالملل درباره مخاطب آثار مستند گفت: عمده مخاطبان فیلمهای مستند در جهان مخصوصا در سالهای اخیر جشنوارههای بین المللی بودهاند. در فهرست انتخابی جشنوارههای سطح بالای مستند همیشه نام چند فیلم ایرانی دیده میشود و جوایز چشمگیری هم طی سالهای گذشته به فیلم های ایرانی اختصاص داده شده است.
طاهایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای عرضه و فروش یک مستند به شبکه های تلویزیونی خارجی و پلتفرمهای آنلاین فیلم، باید تلاش شود تا آن فیلم ابتدا خوب دیده و معرفی شود، حضور فیلم در جشنوارههای معتبر به انجام این امر کمک میکند.
مدیر مرکز بینالملل سوره درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» به عنوان جشنواره معتبر و تخصصی، در معرفی بضاعت سینمای مستند به مخاطب جهانی گفت: جشنواره «سینماحقیقت» با توجه به بضاعت خود در اندازه مناسب و خوبی برگزار میشود و در خیلی از کشورهای دنیا شناخته شده، این توفیق محصول زحمات سال های زیاد در بخش بین الملل است. «سینماحقیقت» قابلیت این را دارد تا به یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم مستند در جهان تبدیل شود.